بهترین کپسول آتش نشانی برای منزل

سالانه گزارشات زیادی از آتش سوزی منزل به ثبت می‌رسد. این آتش سوزی‌ها عموما به دلیل ایراداتی در وسایل الکترونیکی یا سهل‌انگاری‌ افراد در رعایت برخی نکات ایمنی صورت می‌گیرد. در بسیاری مواقع صدماتی که طی این قبیل حوادث وارد می‌شود، جبران نشدنی است. در این مواقع شاید نتوان از وارد شدن صدمات به طور کامل جلوگیری کرد، اما می‌توان با به کار گرفتن تدابیری این صدمات را به حداقل رساند. یکی از مهم‌ترین اقدامات هنگام بروز حوادث آتش سوزی، اطفاء حریق به وسیله کپسول‌های آتش نشانی است. استفاده از این کپسول‌ها گرچه به آسانی صورت می‌گیرد، اما آگاهی نداشتن از این که هنگام بروز هر نوع آتش سوزی‌ای باید از کدام کپسول آتش نشانی استفاده کرد، می‌تواند نتیجه نامطلوبی برایمان به ارمغان بیاورد. در این مقاله از آتش پاد پارسیان به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید بهترین کپسول آتش نشانی برای منزل خود را انتخاب کنید. شما عزیزان می توانید برای مشاهده قیمت انواع کپسول آتش نشانی به آتش پاد مراجعه کنید.

چگونه بهترین کپسول آتش نشانی برای منزل خود را بشناسیم

هنگامی که حوادثی این چینی به وقوع می‌پیوندند، تنها راه مقابله با آن‌ها از دست ندادن اعتماد به نفس و عمل کردن‌ با آگاهی است. در بسیاری از مواقع دست زدن به عملی بدون آگاهی از آن، نتایجی به مراتب مخرب‌تر و فاجعه‌بارتر به ارمغان می‌آورد. چاره کار این است که آگاهی‌مان را در زمینه آتش سوزی و نحوه عملکرد صحیح بالا ببریم تا عواقب آن را به حداقل برسانیم. از آن جایی که بسیاری از آتش سوزی‌هایی که در منازل اتفاق می‌افتد، به دلیل اختلالات وسایل الکتریکی منزل است، باید کپسولی را انتخاب کنیم که ماده خاموش کننده آن جریان الکتریسیته را از خود عبور ندهد به عنوان مثال در چنین موقعیتی استفاده از آب برای خاموش کردن‌ آتش، گزینه مناسبی نیست؛ چرا که آب جریان الکتریسیته را از خود عبور می‌دهد و صدمات مخرب بی‌شماری را ممکن است به بار آورد. در این حین بهترین گزینه، کپسول‌ آتش نشانی co2 هستند، به دلایل زیر:

  • گاز کربن دی اکسید، گازی غیر سمی است و بر مواد غذایی اثر زیان‌باری ندارد.
  • این گاز همواره بر اکسیژن غالب است و عمل اطفاء حریق را سرعت می‌بخشد.
  • همچنین این گاز به هیچ عنوان جریان الکتریسیته را از خود عبور نمی‌دهد.

چگونه بهترین کپسول آتش نشانی برای منزل خود را بشناسیم  

بهترین کپسول آتش نشانی برای قسمت های مختلف منزل

سوال دیگری که پیش می‌آید، این است که برای هر بخشی از خانه – اتاق خواب، آشپزخانه، پارکینگ و... – چه نوع کپسولی مناسب است؟ در ادامه به پاسخ  پرسش خواهیم پرداخت:

بهترین کپسول آتش نشانی مناسب اتاق خواب و سالن‌های پذیرایی

همانطور که می‌دانیم، اتاق‌ها معمولا دارای تخت و مبل و موکت و چیزهایی از این قبیل هستند. کپسول آتش نشانی مناسب این گونه آتش سوزی‌ها، کپسول آب و گاز است. این کپسول همچنین یکی از رایج‌ترین کپسول‌های اطفاء حریق است. اما باید توجه کنیم که اگر منشأ آتش سوزی وسایل برقی با مایعاتی مثل الکل باشند، این کپسول‌ها جوابگو نیستند و استفاده از آن‌ها ممکن است عواقب بدی به بار بیاورد. در صورت وقوع چنین آتش سوزی‌هایی بهتر است از کپسول‌های فومی استفاده کنیم. 
کپسول آتش نشانی پیشرام یکی از کپسول های با کیفیت و مناسب برای استفاده در منزل ارائه شده توسط آتش پاد پارسیان می باشد که با قیمتی مناسب عرضه شده است، شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کپسول آتش نشانی پیشرام با مشاورین آتش پاد تماس حاصل نمایید.

بهترین کپسول آتش نشانی مناسب آشپزخانه

آتش سوزی در آشپزخانه می‌تواند به یکی از بدترین تجربه‌های شما تبدیل شود. اغلب اوقات، موادی که سبب آتش سوزی می‌شوند، لوازم برقی یا روغن‌های خوراکی هستند. هنگام اطفاء هر کدام از این دو نوع حریق، باید بسیار محتاطانه عمل کرد و با آگاهی کامل از کپسول مناسب استفاده کرد. برخی کپسول‌ها هستند که حاوی مواد شیمیایی خیس هستند. این کپسول‌ها تنها گزینه مناسب برای اطفاء حریق حاصل از روغن‌های خوراکی هستند. درون این خاموش کننده‌ها، مواد شیمیایی‌ای نظیر پتاسیم بی‌کربنات قرار دارد که در دمای بالا به دی اکسید کربن تبدیل می‌شوند و از این طریق مانع رسیدن اکسیژن به آتش می‌شوند؛ در نتیجه آتش خاموش می‌شود. هنگامی که روغن‌های قابل اشتعال خوراکی یا مواد خوراکی در آشپزخانه سبب آتش سوزی می‌شوند، راهکار دیگری نیز پیشنهاد می‌شود. در این هنگام می‌توان از پتوهای مخصوصی که ضد حریق می‌باشند و به منظور اطفاء حریق تعبیه شده اند، استفاده کرد.

بهترین کپسول آتش نشانی مناسب پارکینگ

در پارکینگ‌ها نیز ریشه عمده حوادث آتش سوزی به اختلالات برقی یا مایعات قابل اشتعال برمی‌گردد. همانطور که گفته شد، برای اطفاء این نوع حریق، بهتر است از کپسول‌های کربن دی اکسید استفاده شود.

بهترین کپسول آتش نشانی برای قسمت های مختلف منزل  

نکاتی در خصوص انتخاب بهترین کپسول آتش نشانی برای منزل

هنگامی که کپسولی را برای منزل خود انتخاب می‌کنیم، جدای این که به نکاتی نظیر انواع آتش سوزی، بخش‌های مختلف خانه و چیزهایی از این قبیل دقت کنیم، می‌بایست برخی نکات بسیار ساده ولی حائز اهمیت را در نظر داشته باشیم:

  • وزن کپسولی که قرار است استفاده کنیم، خیلی مهم است. همه افراد خانواده باید بتوانند در شرایط بحرانی از آن استفاده کنند پس باید در نظر داشته باشیم که کپسولی را که بیش از اندازه سنگین است، انتخاب نکنیم. انواع کپسول آتش نشانی از نظر وزن را در آتش پاد پارسیان مشاهده نمایید و سپس برای خرید کپسول مورد نظر اقدام نمایید.
  • در هر قسمت خانه باید مناسب‌ترین مکان را برای نصب کپسول انتخاب کنیم برای مثال در آشپزخانه، کپسول نه باید آنقدر از اجاق گاز دور باشد که حین آتش سوزی دسترسی به آن زمان‌بر باشد، نه آنقدر نزدیک که به خاطر شعله‌های آتش نتوان به آن نزدیک شد.
  • در نهایت ذکر این نکته لازم است که با آگاهی دادن به خود و اعضای خانواده‌مان و فراهم کردن شرایطی برای مواجهه با این گونه حوادث، می‌توانیم از وقوع بسیاری صدمات جانی و مالی جلوگیری کنیم. امیدواریم این مقاله مفید واثع شده باشد. آتش پاد ارائه دهنده انواع کپسول اتش نشانی از جمله کپسول آتش نشانی پیشرام و کپسول آتش نشانی کیهان می باشد.