مضرات پودر کپسول آتش نشانی

از جمله تجهیزات مهمی که برای مهار آتش مورد نیاز است کپسول آتش نشانی است. این کپسول را می توان در تمامی ساختمان ها مشاهده کرد. کپسول های آتش نشانی که در ساختمان های مختلف استفاده می شوند متفاوت خواهند بود و استفاده از آن ها با توجه به نوع آتش سوزی متفاوت خواهد بود. نوع کپسول آتش نشانی با توجه به محیطی که در آن استفاده می شود تعیین می شود. موادی که در کپسول های آتش نشانی استفاده می شوند و برای مهار آتش سوزی مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است دارای برخی از مواد شیمیایی باشند. در واقع می توان این پودر ها را پودر های ضد حریق دانست که نقش بسیار مهمی در خاموش کردن آتش خواهند داشت. کپسول آتش نشانی دژ یک کیلوگرمی از کپسول های پر کاربرد تولید شده برند معتبر و خوشنام دژ می باشد که شما عزیزان می توانید برای تهیه و اطلاع از قیمت کپسول آتش نشانی دژ یک کیلوگرمی و شش کیلوگرمی با کارشناسان مجموعه آتش پاد پارسیان ارتباط برقرار نمایید.

بررسی پودر کپسول آتش نشانی

استفاده از پودرهای شیمیایی در کپسول های شیمیایی بسیار متداول است. اما سوال اینجاست که آیا این پودر ها می توانند مضراتی داشته باشند و سلامت انسان را تهدید کنند؟ با توجه به آزمایشاتی که درباره ماهیت پودرهای آتش نشانی انجام شده، شیمیایی بودن این پودرها به اثبات رسیده است اما نمی توان گفت که این پودر ها سمی می باشند. پودر های خاموش کننده علی رغم اینکه در خاموش کردن حریق نقش بسیار مهمی دارند اما دارای معایب و مضراتی می باشند.
پودر های شیمیایی را می توان از عناصر و ترکیب های متفاوتی تهیه کرد. از جمله موادی که در تهیه پودر های شیمیایی استفاده می شود می توان به فسفات مونو آمونیوم که یک ماده شیمیایی خشک می باشد استفاده می شود. بی کربنات سدیمی که در برخی از کپسول های آتش نشانی وجود دارد باعث می شود که هاله ای از کربن دی اکسید به دور حریق ایجاد شود و به دلیل نرسیدن اکسیژن به آتش بتواند خاموش شود. کلرید پتاسیم و بی کربنات پتاسیم نیز دیگر از خاموش کننده های متداول می باشند.

بررسی پودر کپسول آتش نشانی

نکات مهم درباره پودر کپسول آتش نشانی

  • بعد از استفاده از کپسول آتش نشانی برای زدودن پودر های آتش نشانی حتما باید از دستکش استفاده کرد. این پودر ها به دلیل شیمیایی بودن مکن است پوست دست را تحریک کنند و باعث واکنش های آلرژیک شوند.
  • در هنگام استفاده و یا بعد از استفاده از کپسول آتش نشانی باید از ماسک چند لایه استفاده کرد. در این صورت از ورود ذرات ریز معلق در هوا به حلق جلوگیری می شود.
  • در صورتی که مقداری از پودر های کپسول آتش نشانی به اشتباه بلعیده شود ممکن است عوارضی مانند درد را احساس کنید. ورود این پودر به معده می توان مشکلاتی را برای معده ایجاد کنند.
  • بعد از استفاده از کپسول آتش نشانی اولین خطری که ممکن است تهدید کننده باشد استنشاق پودر کپسول آتش نشانی و ورود آن به ریه فرد خواهد بود. در صورتی که این پودر ها ریه را پوشش دهند عمل انتقال گاز های حیاتی مانند اکسیژن به بدن کند صورت می گیرد و با مشکل مواجه خواهند شد.
  • سوزش، خارش، قرمزی و ریزش اشک از چشم ها از دیگر عوارش پودر های کپسوا آتشنشانی می باشد.

برای استفاده از کپسول آتش نشانی و پودر هایی که درون آن وجود دارد بهترین عمل حفظ خونسردی و رعایت نکات ایمنی می باشد.