کپسول آتش نشانی از کجا بخریم

استفاده از کپسول های آتش نشانی موجب می شود تا درصد خسارات آتش سوزی کاهش یابد. متاسفانه سالانه هزاران نفر جان خود را به دلیل سوختگی از دست می دهند. سوختگی هایی که با یک سانحه جزئی آغاز و به دلیل نبود وسایل اطفاء حریق خیلی زود تبدیل به جهنمی بزرگ می شوند. در سال های گذشته نهادهای ذیربط استفاده از کپسول های آتش نشانی در اغلب اماکن را اجباری کرده اند. به طوری که اگر ساختمانی فاقد کپسول آتش نشانی باشد پایان کار دریافت نخواهد کرد. بنابراین خرید کپسول های آتش نشانی ضروری شده و خیلی ها هنوز نمی دانند که از کجا این ابزار کارآمد را تهیه کنند. کپسول آتش نشانی دژ از محصولات برند معتبر و خوشنام دژ می باشد که شما عزیزان می توانید برای تهیه و اطلاع از قیمت کپسول آتش نشانی دژ یک کیلوگرمی و شش کیلوگرمی با کارشناسان مجموعه آتش پاد پارسیان ارتباط برقرار نمایید.

مراکز فروش کپسول آتش نشانی

  • خریداری از مراکز دارای تاییدیه سازمان آتش نشانی: یکی از مرسوم ترین مکان ها برای خرید کپسول های آتش نشانی مراکز دارای تاییدیه سازمان آتش نشانی هستند. این مراکز تمام انواع کپسول ها را دارا بوده و با نازل ترین قیمت به فروش می رسانند. البته برخی از این مراکز اقدام به ارائه رایگان کپسول کرده و در عوض از شارژ کردن آنها کسب درآمد می کنند. امری که موجب شده تا بسیاری از ساکنین ساختمان ها ترغیب به خرید این دست از کپسول ها کنند.
  • خرید از فروشگاه های آنلاین: بسیاری از فروشگاه های مجازی در حال حاضر اقدام به فروش کپسول های آتش نشانی کرده اند. در واقع این فروشگاه ها همگی از سازمان آتش نشانی کشور مجوز کسب نموده و به صورت قانونی محصولات خود را به فروش می رسانند. فروشگاه اینترنتی آتش پاد پارسیان یکی از فروشگاه های آنلاین عرضه کننده تجهیزات آتش نشانی و اطفا حریق می باشد که می توانید انواع کپسول آتش نشانی ایرانی و خارجی را از این مرکز تهیه نمایید.

مراکز فروش کپسول آتش نشانی

نکات مهم هنگام خرید کپسول آتش نشانی

هنگام خرید کپسول های آتش نشانی باید به کلاس آن ها توجه کرد. منظور از کلاس همان کلاس های آتش سوزی است که به 5 دسته تقسیم می شوند:

  • دسته اول مواد خشک و جامد نظیر کاغذ
  • دسته دوم مایعات قابل اشتعال نظیر بنزین
  • دسته سوم گازهای قابل اشتعال نظیر متان
  • دسته چهارم فلزات قابل اشتعال نظیر منیزیم
  • دسته پنجم تجهیزات الکترونیکی

برای هر کدام از این دسته ها کپسول های متفاوتی طراحی شده است که تنها قادر به خاموش کردن آنها هستند. مثلا بنزین چون سبک است هرگز با آب خاموش نمی شود. از این رو باید با کف و پودر مهار شوند. بنابراین هنگام خرید باید متناسب با محل زندگی خود و درصد احتمال بروز هر گونه آتش سوزی در دسته های فوق اقدام به تهیه کپسول کنید. انواع کپسول های آتش نشانی برای مهار آتش دسته های بالا، عبارتند از:

  • کپسول حاوی کف که برای مهار آتش سوزی های نوع دوم مناسب است. این کپسول قادر است مایعات قابل اشتعال را ظرف مدت کوتاهی خاموش کند.
  • کپسول آتش نشانی CO2 نیز برای مهار آتش سوزی های نوع دوم مناسبند. این کپسول ها نیز مانند کپسول های حاوی کف جلوی رسیدن اکسیژن به حریق را می گیرند.
  • كپسول آتش نشانی آب و گاز تنها برای خاموش کردن مواد خشک و جامد نظیر کاغذ مناسب می باشند. این کپسول ها بیشتر در خانه ها و ادارات مورد استفاده قرار می گیرند و خرید آنها خیلی توصیه نمی شود. چراکه پس از مصرف همه جار را کثیف کرده و تمیز کردن آنها کار بسیار سختی است.