استاندارد رنگ کپسول های آتش نشانی

در دنیای پیشرفته امروزی تمام ابزارها و کالاها را به راحتی می توان از یکدیگیر متمایز کرد. همانطور که اثر انگشت هر انسان منحصربفرد بوده و تنها متعلق به اوست، برخی از ابزارها نیز یک سری علائم برای شناسایی خود دارند. کپسول های آتش نشانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از طریق رنگ می توان به نوع کاربرد آنها پی برد. کپسول های آتش نشانی هر کدام برای تیپ های مختلف آتش سوزی طراحی شده اند و هر کدام تنها قادر به مهار آتش های خاصی هستند. مثلا كپسول آتش نشانی آب و گاز تنها قادر به خاموش کردن آتش های ساده هستند که ناشی از سوختن کاغذ و مواد خشک رخ می دهند. اما بهترین روش برای شناسایی کپسول های آتش نشانی از روی رنگ آنهاست. برای خرید انواع کپسول آتش نشانی و بررسی ویژگی های آن ها می توانید به فروشگاه اینترنتی آتش پاد پارسیان مراجعه نمایید.

رنگ کپسول های آتش نشانی

به طور کلی 5 رنج برای کپسول ها در نظر گرفته شده است که دلیل استفاده از 5 رنگ نیز روشن است. چرا که تیپ های آتش سوزی در 5 دسته تقسیم می شوند:

  • تیپ A: شامل مواد سوختنی خشک و جامد مانند کاغذ
  • تیپ B: شامل مواد سوختنی مایع نظیر بنزین
  • تیپ C: شامل مواد سوختنی گازی نظیر متان
  • تیپ D: شامل مواد سوختنی فلزی نظیر منیزیم
  • تیپ E: شامل مواد سوختنی الکترونیکی مانند کامپیوتر و سرور

کپسول آتش نشانی پیشرام یکی از محصولات با کیفیت ارائه شده توسط آتش پاد پارسیان می باشد که با قیمتی مناسب عرضه شده است، شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کپسول آتش نشانی پیشرام با مشاورین آتش پاد تماس حاصل نمایید.

رنگ کپسول های آتش نشانی

کاربرد مشخصه رنگ کپسول آتش نشانی 

حال با توجه به تیپ های آتش سوزی به انواع رنگ های کپسول های آتش نشانی اشاره می کنیم:

  • رنگ قرمز: رنگ قرمز شامل کپسول های آتش نشانی حاوی آب است. این کپسول ها مخصوص مهار آتش سوزی های تیپ A طراحی شده اند و در بسیاری از فروشگاه های حفاظتی فروخته می شوند. در برخی از نمونه ها نیز آب و گاز با هم ترکیب شده و کپسول های حاوی گاز-آب را تشکیل می دهند. این کار موجب می شود تا درصد مهار این کپسول ها افزایش یابد.
  • رنگ زرد یا لیمویی: این رنگ شامل کپسول آتش نشانی فوم یا حاوی کف می شود. از این کپسول ها برای مهار مایعات قابل اشتعال نظیر بنزین استفاده می شود. این کپسول ها در مهار چنین تیپ هایی از آتش بسیار عالی عمل کرده و اغلب در پمپ بنزین و کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرند.
  • رنگ آبی: کپسول های آبی رنگ حاوی پودر و گاز هستند.کپسول آتش نشانی پودر و گاز نیز برای نهار مشتقات نفتی کارایی داشته و اغلب در پتروشیمی ها و پمپ بنزین ها مورد استفاده قرار می گیرند. این کپسول ها در وزن های 1 تا 50 کیلوگرمی تولید شده و متناسب با وزن خود در مکان های پر خطر مورد استفاده قرار می گیرند.
  • رنگ مشکی: کپسول های مشکی رنگ حاوی گاز دی اکسید کربن (CO2) می باشند. از کپسول آتش نشانی CO2  برای مهار آتش سوزی های کلاس E استفاده می شود. به طوری که تجهیزات الکترونیکی را به راحتی خاموش می کنند.
  • رنگ سبز: آخرین رنگ کپسول های آتش نشانی مربوط به کپسول های حاوی هالوژن است. این کپسول ها در مهار آتش های تیپ B و C بسیار عالی عمل کرده و در بسیاری از کارخانه ها و کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

شما عزیزان می توانید برای تهیه و اطلاع از قیمت کپسول آتش نشانی دژ، پیشرو، روناک و سایر برندهای معتبر ارائه شده توسط آتش پاد پارسیان با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.