کاربرد کپسول های آتش نشانی

حریق به عنوان یکی از خطراتی که همواره در کمین انسان و طبیعت است، در طی سال ها و ادوار اخیر، خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری را وارد کرده است. برای رویایرویی با این خطر باید همواره ماده و محیا بود. یکی از وسایلی که استفاده درست و به جای از آن در هنگام شروع آتش سوزی می تواند از گسترش حریق و وارد شدن خسارات احتمالی پیشگیری کند، کپسول آتش نشانی است. در ایچن مقتاله از آتش پاد پارسیان به بررسی کاربرد کپسول های آتش نشانی می پردازیم.

موارد استفاده از انواع کپسول آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی بسته به مواد داخلی و کاربردی که هر کدام از این مواد در خاموش کردن آتش دارند، به دسته هایی مختلفی تقسیم می شوند که عبارتند از: خاموش کننده آبی، خاموش کننده آب و گاز، خاموش کننده پودری، خاموش کننده پودر و گاز، خاموش کننده پودر و هوا، خاموش کننده گازی CO2، خاموش کننده مواد کف و خاموش کننده های هالوژنه. 
یکی دیگر از عواملی که می تواند در کاربرد کپسول آتش نشانی اثر داشته باشد، اندازه و سایز آن است. اگر بخواهیم کپسول های آتش نشانی را بر اساس وزن تقسیم بندی کنیم دو نوع مختلف کپسول وجود دارد، یکی کپسول دستی یا به اصطلاح قابل حمل و دیگری خاموش کننده های چرخ دار. برای حفظ جان و مال و سلامتی خانواده و فرزاندانتان حتما کپسول آتش نشانی در محل زندگی و کار خود نصب کنید زیرا با توجه به امکان وقوع آتش سوزی حتما داشتن چنین محصولی در هر محلی نیاز می باشد.

موارد استفاده از انواع کپسول آتش نشانی  

کاربرد کپسول آتش نشانی بر اساس نوع

کپسول های آتش نشانی بر اساس رنگ دارای کاربردهای گوناگونی هستند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

  • از کپسول های حاوی آب با رنگ قرمز می توان برای خاموش کردن حریق های کلاس A استفاده نمود که شامل چوب، کاغذ، پارچه و امثال آن است.
  • کپسول حاوی فوم با رنگ لیمویی برای حریق کلاس E و B استفاده می شود که در برگیرنده آتش های ایجاد شده با پایه مایعات قابل اشتعال و پارچه، چوب و کاغذ و ... می باشد.
  • کپسول های دی اکسید کربن با رنگ مشکی برای حریق کلاس A و B استفاده می شود که برای حریق ایجاد شده با مایعات قابل اشتعال و تجهیزات الکتریکی می باشد.
  • کپسول های پودر ABC آبی رنگ برای همه کلاهای حریق به غیر از آتش سوزی هایی که با چربی ها و روغن خوراکی ایجاد شده اند.
  • کپسول های مواد شیمیایی خیس با رنگ زرد برای حریق کلاس A و F استفاده می شود که برای حریق ایجاد شده با چوب، کاغذ، پارچه و روغن خوراکی و چربی ها می باشد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره خرید انواع کپسول آتش نشانی با کارشناسان آتش پاد تماس بگیرید.