بهترین خاموش کننده فلزات قابل اشتعال

آتش سوزی های کلاس D بسیار کمتر از انواع دیگر آتش سوزی ها اتفاق می افتد و خطرات خاص خود را به همراه دارد. معمولا مواد قابل احتراق در آتش سوزی کلاس D در اطراف خانه وجود ندارد. آنها اغلب در کارخانه های تولیدی و یا در سایت های صنعتی که فلزات در طی پردازش، قالب ریزی، ذخیره سازی، برشکاری، حفاری، یا آسیاب کاری قرار می گیرند، وجود دارند. اگر فلزات قابل اشتعال در محل کار شما حضور دارند، دانستن نحوه برخورد ایمن با آنها مهم است. به عنوان مثال، اگر شما در کارخانه ریخته گری فلزات یا شاید به عنوان مهندس متالورژی کار می کنید، یک آتش سوزی کلاس D در محل کار شما ممکن است اتفاق بیفتد. باید توجه کرد که همه فلزات قابل اشتعال نیستند و رایجترین آتش سوزی های کلاس D معمولاً شامل فلزات منیزیم یا تیتانیوم است، اما برخی دیگر از فلزات قابل اشتعال شامل سدیم، آلومینیوم، لیتیوم، اورانیوم، پتاسیم، کلسیم، پلوتونیوم از جمله این موارد هستند. عوامل خاموش کننده معمول ممکن است با آتش فلزی قابل احتراق واکنش نشان داده و باعث افزایش شدت آتش شوند. متداول ترین روش برای خاموش کردن آتش فلزی قابل احتراق پوشاندن مواد سوزاننده با پودر خشک مانند شن و ماسه است که با فلز واکنش نشان نخواهد داد.

کدام کپسول آتش نشانی را می توان به عنوان خاموش کننده فلزات قابل اشتعال استفاده کرد

همانطور که انتظار دارید هنگام برخورد با چنین مواد فرار و تخصصی، به ماده مناسبی برای خاموش شدن فلز نیاز دارید. با این حال، فلز قابل اشتعال در برخی شرایط حتی آلومینیوم پودر شده یا براده می تواند آتش بگیرد. از جمله بهترین خاموش کننده فلزات می توان کپسول های آتش نشانی مبتنی بر پودر، که به عنوان کپسول آتش نشانی پودر و گاز دسته بندی می شوند و برای مبارزه با آتش سوزی فلزات طراحی شده اند را نام برد. تنها کپسول آتش نشانی که می تواند برای مهار ایمن آتش کلاس D استفاده شود خاموش کننده پودر خشک است. کپسول های آتش نشانی کلاس D متناسب با نوع سوخت طراحی شده اند. در غیر اینصورت آتش در حالیکه به نظر می رسد خاموش است، ممکن است دوباره آتش بگیرد.

کدام کپسول آتش نشانی را می توان به عنوان خاموش کننده فلزات قابل اشتعال استفاده کرد

کپسول های آتش نشانی پودر خشک بهترین خاموش کننده فلزات قابل اشتعال

تنها خاموش کننده های ایمنی که برای آتش سوزی های کلاس D استفاده می شود، کپسول های آتش نشانی پودر خشک با جداسازی سوخت از اکسیژن یا حذف گرما کار می کنند. به عبارت دیگر با خفه کردن آتش و در نتیجه اکسیژن موجود در آن، و همچنین جذب گرمای موجود در آتش، منجر به خاموش شدن آن می شود. کپسول های آتش نشانی پودر نیز از گسترش آتش در فلز یا پودر جلوگیری کرده و باعث کاهش انتشار و در نتیجه انهدام آتش می شوند. این امر به ویژه در محیط های حاوی گرد و غبار یا تراشه های فلزی بسیار مفید است. هنگام استفاده از کپسول آتش نشانی با پودر خشک در آتش کلاس D در یک منطقه محدود باید دقت شود، زیرا این امر می تواند باعث مشکل تنفس، تحریکات چشم و پوست شود و از بین بردن اکسیژن در منطقه می تواند برای افراد خطر ایجاد کند.
یکی از موارد استثنا در آتش سوزی های فلزی با حرارت بالا، هر نوع آتش سوزی بر پایه سدیم است. سدیم در برابر آب و هوا بسیار واکنش پذیر است و می تواند باعث آتش سوزی و انفجار شود؛ بنابراین هنگام خاموش کردن آنها باید مراقبت ویژه ای داشته باشید. برای اطلاع از قیمت کپسول آتش نشانی و خرید آن می توانید به فروشگاه اینترنتی آتش پاد سپاهان مراجعه نمایید و پس از بررسی انواع کپسول آتش نشانی موجود در فروشگاه خرید خود را ثبت کنید.