راهنمای خرید کپسول آتش نشانی

 اگر در حال خرید کپسول آتش نشانی برای مکان های جدید هستید و یا کاربری ساختمان تغییر یافته است، توصیه می شود از مشاوران در این زمینه نظرسنجی کنید و موارد زیر را در نظر بگیرید. شما عزیزان می توانید برای تهیه و اطلاع از قیمت کپسول آتش نشانی دژ، پیشرو، روناک و سایر برندهای معتبر ارائه شده توسط آتش پاد پارسیان با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

آنچه در هنگام خرید کپسول آتش نشانی باید بدانید

  • در هنگام خرید کپسول های آتش نشانی باید نوع صحیح را انتخاب کنید، فقط اطمینان حاصل کنید که کپسول آتش نشانی را با همان نوع ماده خاموش کننده (پودر، فوم AFFF ، CO2، آب و غیره) که در حال حاضر نصب شده خریداری کنید و درجه بندی واحدهای جدید با نرخ خاموش کننده های موجود مطابقت دارد. اندازه فیزیکی خاموش کننده ها مهم نیست، به شرط آنکه درجه بندی برآورد شود.
  • کارتریج عمل آوری شده یا فشار ذخیره شده: کپسول آتش نشانی قابل حمل دو نوع وجود دارد: کارتریج عمل آوری شده یا فشار ذخیره شده. درحالیکه اکثر کپسول های مورد استفاده فشار فشرده دارند، این مهم است که قبل از خرید به تصمیم گیری، نیاز به واحدهای کارتریج را بررسی کنید.
  • به چند خاموش کننده نیاز است: نیاز اساسی برای کپسول های آتش نشانی (خطرات آتش سوزی کلاس A) یک ساختمان با ضرب مساحت فضای کف ساختمان (متر مربع) در عدد 0.065 محاسبه می شود. به عنوان مثال، اگر یک ساختمان یک طبقه 20 متر در 10 متر باشد، 200 متر مربع خواهید داشت. این را در عدد 0.065 ضرب کنید و عدد 13 به دست می آید.
  • ارزیابی ریسک: علاوه بر این، شما باید با در نظر گرفتن چند سوال، خطرات خاصی که شامل ساختمان شما می شود را در نظر بگیرید (ارزیابی ریسک).
  • آیا محدوده ای از ساختمان شما وجود دارد که در آن مایعات قابل اشتعال استفاده شود: برای این کار شما به کپسول های آتش نشانی دارای درجه B برای پوشش خطر نیاز دارید. قوانین مربوط به تعداد خاموش کننده های دارای درجه B بسیار پیچیده است. حداقل مقدار خاموش کننده نوع B توسط ناحیه در معرض مایعات قابل اشتعال ذخیره شده، فاصله بین محفظه های ذخیره سازی، کل حجم ذخیره شده و خطر ریختن بررسی می شود و نیازهای مختلف برای هر یک از آنها باید جداگانه در نظر گرفته شود. به همین ترتیب توصیه می کنیم، در جایی که مایعات قابل اشتعال ذخیره می شود، یک بررسی توسط شخص ذی صلاح انجام شود تا اطمینان حاصل شود که پوشش شما هم کافی و قانونی است.
  • در مواردی که از تجهیزات الکتریکی فعال استفاده می شود، باید یک کپسول آتش نشانی CO2 نیز داشته باشید، اگرچه ممکن است از کپسول های خاموش کننده کف و خاموش کننده های غبار آب خشک نیز استفاده شود.
  • آیا ساختمان دارای فضای آشپزخانه است و در صورت وجود چه لوازم خانگی در آن قرار دارد: برای وسایل برقی ممکن است یک خاموش کننده آب خشک یا CO2 نیاز داشته باشید و اگر سرخ کن با چربی زیاد دارید باید یک خاموش کننده شیمیایی مرطوب کلاس F یا یک خاموش کننده غبار آب خشک نصب کنید.

آنچه در هنگام خرید کپسول آتش نشانی باید بدانید

سایر ملاحظات هنگام تهیه کپسول آتش نشانی

کپسول هایی که در یک طبقه یا در طبقات یک ساختمان قرار دارند، باید یک روش کار مشابه داشته باشند و از یک طرح و استاندارد مشابه باشند. بنابراین، کپسول های EN3 که قرمز هستند و نوار رنگی نشان دهنده نوع خاموش کننده است، نباید با کپسول های قدیمی BS 5423 ترکیب شوند که تمام بدنه آنها برای نشان دادن نوع خاموش کننده رنگ شده است. کپسول آتش نشانی که در طبقات مختلف قرار دارند باید در مکانی مشابه قرار بگیرند تا مکانیابی آنها در شرایط اضطراری آسان شود. 
کپسول آتش نشانی دژ یک کیلوگرمی و شش کیلوگرمی از کپسول های پر کاربرد تولید شده توسط برند معتبر و خوشنام دژ می باشند که شما عزیزان می توانید برای تهیه و اطلاع از قیمت این کپسول های آتش نشانی دژ با کارشناسان مجموعه آتش پاد پارسیان ارتباط برقرار نمایید.