محل نصب کپسول آتش نشانی در خودرو

یکی از حوادث ناگواری که ممکن است در هر زمان به دلایل مختلف برای اتومبیل ها اتفاق بیفتد آتش سوزی است. به همین دلیل مهم است که از قبل تدابیری برای آن اندیشیده و مهمترین وسیله مهارکننده آتش یعنی کپسول آتش نشانی را در خودرو داشته باشیم. به علاوه باید طرز استفاده از آن را نیز یاد بگیریم. اگر بار اولتان است که برای خودروی خود این کپسول را تهیه کرده اید شاید برایتان این سوال پیش آمده است که محل نصب کپسول آتش نشانی در خودرو دقیقا کجاست؟

ویژگی های محل نصب کپسول آتش نشانی در خودرو

جایی که کپسول آتش نشانی را در آن قرار می دهید باید ویژگی هایی داشته باشد که به شکل زیر می باشند:

  • محل نصب کپسول در خودرو باید به راحتی و خیلی سریع در دسترس باشد.
  • محل نصب کپسول باید کاملا ایمن باشد، به طوریکه در مواقع غیر آتش سوزی به طور ناگهانی بر اثر شرایط محیطی تخلیه نشود.
  • محل نصب کپسول آتش نشانی باید طوری باشد که با حرکت خودرو غلت نخورد و بر اثر ضربه به بدنه ماشین، دچار آسیب نشود.

کپسول های آتش نشانی مورد استفاده در خودرو مانند کپسول های دیگر هستند. همانطور که گفتیم محل نصب این کپسول ها در خودرو باید مشخصاتی داشته باشد، اما به طور کلی کپسول آتش نشانی در اتومبیل در یک کابین با دسترسی سریع و راحت قرار می گیرد.

ویژگی های محل نصب کپسول آتش نشانی در خودرو

نکات مهم در مورد کپسول های آتش نشانی خودرو

  • باید دقت داشته باشید که اگر موتور ماشین دچار آتش سوزی شد کاپوت را کاملا بالا نزنید. این کار به دلیل افزایش جریان هوا باعث شعله ور شدن آتش می شود.
  • باید هر چند وقت یک بار طبق توسعه شرکتی که کپسول را از آنها تهیه کرده اید، کپسول را مورد بررسی قرار داده تا در صورت نیاز مجددا شارژ شود.
  • در هنگام بررسی، بدنه کپسول از نظر خرابی، نشتی و خوردگی نیز معاینه می شود و در صورت نیاز تعویض می گردد.
  • کپسول آتش نشانی پودر و گاز خشک بهترین نوع کپسول ها برای ماشین هستند.
  • هرچه وزن کپسول مورد استفاده برای ماشین کمتر بوده و راحتتر قابل حمل باشد، بهتر است.

ضرورت نصب کپسول آتش نشانی در خودرو

هر نوع آتش سوزی که اتفاق بیفتد، اگر بتوان در همان مراحل اولیه آن را مهار کرد میزان خسارات تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. در اتومبیل نیز همین امر صادق است. در صورتیکه کپسول استانداردی در مکان مناسب در ماشین نصب شود و افراد استفاده کننده از ماشین طرز کار با آن را یاد بگیرند، در صورت آتش سوزی اتومبیل تا حد زیادی از خسارات جانی و مالی جلوگیری می شود.
نصب کپسول آتش نشانی استاندارد در مکان مناسب و به شکل صحیح می تواند امنیت زیادی به اتومبیل شما بدهد، البته این امنیت زمانی فراهم می شود که سرنشینان اتومبیل از قبل طریقه کار کردن با کپسول را یاد بگیرند؛ در غیر اینصورت حتی اگر همه نکات نصب هم رعایت شود، فایده ای برای جلوگیری از آسیب های جانی و مالی ندارد.

 برای اطلاع از قیمت انواع کپسول آتش نشانی و همچنین خرید این محصول به آتش پاد پارسیان مراجعه نمایید. کپسول آتش نشانی دژ یک کیلوگرمی یکی از کپسول های پر کاربرد تولید شده برند معتبر و خوشنام دژ می باشد که شما عزیزان می توانید برای تهیه و اطلاع از قیمت کپسول آتش نشانی دژ یک کیلوگرمی و شش کیلوگرمی با کارشناسان مجموعه آتش پاد پارسیان ارتباط برقرار نمایید.