جای کپسول آتش نشانی

برای محافظت در مقابل آتش سوزی وسیع و اطفای آن، کپسول آتش نشانی مورد استفاده قرار می گیرد، امروزه کارشناسان در بسیاری از نقاط خانه و ساختمان های صنعتی، این کپسول را توصیه می کنند و قانون نیز افراد را به مجهز کردن نه تنها ساختمان ها بلکه وسایل نقلیه از جمله خودرو، اتوبوس و مترو ملزم می کند. یکی از مباحث مهم در زمینه کاربرد کپسول ها، جای آنها می باشد که در این مقاله به بررسی آن پرداخته می شود. شما عزیزان می توانید برای تهیه و اطلاع از قیمت کپسول آتش نشانی دژ، پیشرو، روناک و سایر برندهای معتبر ارائه شده توسط آتش پاد پارسیان با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

جای مناسب کپسول آتش نشانی 


کپسول آتش نشانی محفظه ای فلزی است که از موادی که قابلیت خاموش کردن آتش را دارند پر شده است. مواد درون کپسول معمولا به صورت شیمیایی بوده و به شکل گاز یا مایع می باشند که هر کدام برای اطفای آتش خاصی کاربرد دارند که باید مورد توجه قرار گیرند. برای مثال برای آتش ناشی از تجهیزات الکتریکی باید از مواد پودری استفاده شود تا از وارد شدن آسیب های دیگر جلوگیری شود. کپسول های آتش نشانی در اندازه ها و ابعاد مختلفی ساخته می شوند و با توجه به محل استفاده باید انتخاب آنها صورت گیرد. نکته قابل توجه که در زمینه کپسول آتش نشانی وجود دارد، محل قرار دادن و جای آنها می باشد. به صورت کلی باید این کپسول ها را در نقاطی قرار داد که به راحتی در دید و دسترس بوده و به تعداد کافی وجود داشته باشند، علاوه بر این باید در محیطی قرار گیرند که رطوبت وجود نداشته باشد و معمولا از کف ساختمان فاصله داشته فاصله داشته و در ارتفاع نصب شوند. برای نصب کپسول بر روی دیوار باید از اتصالات مناسب استفاده کرد زیرا وزن آنها می تواند زیاد باشد و به مدت طولانی باید بر روی دیوار قرار گرفته تا در موارد اضطراری مورد استفاده قرار گیرند. براساس استانداردهای ارائه شده در زمینه محل قرار دادن کپسول های آتش نشانی، در ساختمان ها باید در ارتفاعی بیش از 1 متر نصب شوند و در مراکز عمومی باید تابلو بالای آن نصب شود تا قابل دیدن بوده و باید در نزدیکی ورودی و خروجی ساختمان نصب شوند. علاوه بر این در مکان ها عمومی باید نحوه استفاده از کپسول را در کنار آن قرار دهند.

جای مناسب کپسول آتش نشانی

نکات مهم محل نصب کپسول های آتش نشانی

باید سعی شود کپسول دور از تابش خورشید و هم چنین با فاصله از مواد شیمیایی و خورنده قرار گیرد. در مورد استفاده کپسول در اتومبیل ها نیز باید آنها را بر روی ستون ها قرار داد و در مواردی می توان در خودروهای سواری که دارای فضای کوچک می باشند در زیر صندلی و در قاب مناسب قرار داد که به راحتی و در زمان کوتاهی به آن دسترسی داشته باشیم. کپسول آتش نشانی تجهیزی است که فضای کمی اشغال کرده و بسیار کارایی بالایی دارد و در موارد اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد. همان گونه که ذکر شد نکته مهم در مورد این تجهیزات، محل قرار دادن آنها و هم چنین جای نگهداری می باشد، که باید به نحوی قرار گیرد که به راحتی در زمان کوتاهی فرد به آنها دست یابد.