نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی co2

کپسول آتش نشانی، دستگاهی قابل حمل است که برای خاموش کردن حریق های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده صحیح و بهینه از کپسول آتش نشانی یکی از موارد مؤثر در مهار کردن آتش در هنگام بروز حادثه است. علاوه بر این، تشخیص نوع آتش سوزی و انتخاب نوع کپسول آتش نشانی مناسب یکی دیگر از موارد بسیار مهم در اطفا حریق موفق است، زیرا در صورت استفاده از کپسول آتش نشانی نامناسب و همچنین استفاده نادرست از کپسول، حریقی کوچک می تواند خسارت های مالی و جانی زیادی به بار بیاورد؛ بنابراین، در مقاله حاضر قصد داریم به معرفی انواع آتش سوزی و همچنین نحوه استفاده صحیح از کپسول آتش نشانی CO2 بپردازیم.

استفاده از کپسول آتش نشانی دی اکسید کربن

در هنگام بروز حادثه، بیشتر افراد دچار استرس و سردرگمی می شوند که این امر خود باعث بروز اتفاقات ناخوشایندی می شود. علت آشفتگی و دستپاچگی اکثر افراد "عدم اطلاع و آگاهی از اینکه در هنگام آتش سوزی چه باید کرد"، می باشد. امروزه، در منازل و اکثر مکان های عمومی که در آنها امکان بروز حادثه آتش سوزی وجود دارد، کپسول های آتش نشانی تعبیه شده اند؛ بنابراین در صورت وقوع حادثه آتش سوزی تنها کاری که در ضمن حفظ خونسردی باید انجام داد، تشخیص نوع آتش و استفاده درست از کپسول آتش نشانی مناسب است.
 این نوع کپسول را می توان به سادگی از روی رنگ (قرمز با یک نوار مشکی رنگ) یا از طریق نازل تخلیه مخروطی شکل آن تشخیص داد. از آنجایی که کربن کرین دی اکسید نارسانای جریان برق است، این نوع کپسول در آتش سوزی هایی که تجهیزات به یک منبع برق متصل شده اند مانند تابلوهای برق، کامپیوتر و لوازم برقی بسیار مناسب هستند. باید به یاد داشته باشید که اگر آتش سوزی در اثر مواد قابل اشتعال خشک مانند کاغذ، پارچه، چوب و غیره به وجود آمده باشد استفاده از کپسول آتش نشانی co2 کاری بیهوده و بی اثر خواهد بود. در صورت بروز آتش سوزی در اثر مواد قابل اشتعال خشک باید از آب و یا کپسول آتش نشانی آب و گاز استفاده کرد. بنابراین همانطور که متوجه شده اید تشخیص نوع آتش سوزی و نوع کپسول مناسب در مقابله با آتش سوزی می تواند بسیار مؤثر باشد. کپسول آتش نشانی پیشرام یکی از محصولات با کیفیت ارائه شده توسط آتش پاد پارسیان می باشد که با قیمتی مناسب عرضه شده است، شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کپسول آتش نشانی پیشرام با مشاورین آتش پاد تماس حاصل نمایید.

استفاده از کپسول آتش نشانی دی اکسید کربن

چگونگی استفاده از کپسول آتش نشانی co2

در این قسمت قصد داریم به طور اختصاصی به نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی co2 بپردازیم. برای اطفا حریق موفق با کپسول co2 مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ضامن را بکشید و کپسول را به صورت عمود نگه دارید و ضامن را بچرخانید.
  • نازل را به سمت پایین محل آتش سوزی بگیرید و در فاصله امنی از آتش بایستید (1 تا 2 متر). به منظور اینکه دست شما دچار سوختگی سرد نشود سنگ بالای نازل تخلیه را بگیرید.
  • دستگیره کپسول را فشار دهید تا ماده داخل کپسول به بیرون هدایت شود.
  • نازل را روی آتش به روش جاروب کردن حرکت دهید.

چگونگی استفاده از کپسول آتش نشانی co2

امید است که این مقاله توانسته باشد شما را به اندازه کافی در راستای استفاده صحیح از کپسول آتش نشانی راهنمایی کند.