مواد تشکیل دهنده پودر کپسول آتش نشانی

امروزه استفاده از کپسول های آتش نشانی بسیار متداول شده است، نه تنها در ساختمان ها و ادارات بلکه در وسایل نقیله بسیار کاربرد دارند. کپسول های آتش نشانی معمولا از بدنه فلزی ساخته شده اند و موادی با قابلیت اطفایی حریق را در خود جای داده که حجم کمی گرفته و به راحتی قابل حمل و استفاده می باشند. یک نمونه از کپسول آتش نشانی دارای پودر مخصوص است که در این مقاله به صورت اجمالی به بررسی و بیان مواد تشکیل دهنده پودر کپسول آتش نشانی پرداخته می شود. کپسول های آتش نشانی در واقع محفظه هایی هستند که از مواد مستحکم و مقاوم در برابر عوامل خارجی ساخته شده اند و موادی که قابلیت اطفای حریق دارند را در خود نگه می دارند تا در صورت بروز آتش سوزی بتوان به راحتی و با استفاده از این کپسول ها با آتش مبارزه کرد. در واقع مکانیزم عملکرد این کپسول ها به این نحو است که رسیدن اکسیژن به آتش را مختل کرده و سبب اطفای آن می شوند. برای خرید انواع کپسول آتش نشانی می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی آتش پاد پارسیان اقدام نمایید. آتش پاد با تنوع بالایی در انواع محصولات و تجهیزات آتش نشانی آماده ارائه خدمات در این زمینه می باشد.

ترکیب مواد پودر کپسول آتش نشانی

پیشرفت در تکنولوژی و افزایش اطلاعات بشر در مورد مواد گوناگون و ترکیب مواد اولیه گوناگون با هم و ساخت ماده ای جدید که ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد در حال افزایش است. در زمینه مواد تشکیل دهنده ی پودر کپسول های آتش نشانی، مواد گوناگونی استفاده می شود و متخصصین همواره در حال توسعه و بهبود عملکرد این مواد می باشند. به صورت کلی پودر این کپسول ها به دو نوع خشک و شیمیایی می باشند. نوع شیمیایی و از مواد زیر تشکیل شده است:

  • بی کربنات ها که شامل بی کربنات سدیم (که کپسول هایی معمولی از این ماده پر شده اند)، بی کربنات پتاسیم و بی کربنات اوره که برای خاموش کردن انواع آتش از جمله آتش ناشی از تجهیزات الکتریکی کاربرد دارند.
  • فسفات آمونیوم که مناسب خاموش کردن آتش ناشی از مواد جامد و مایع می باشد.
  • کلرید پتاسیم که از مواد نمکی است و قدرت بالایی در اطفای آتش دارد.
  • ترکیبی از مواد بالا نیز می تواند در یک کپسول انجام شود تا قابلیت آنرا افزایش دهد.

ترکیب مواد پودر کپسول آتش نشانی

نکاتی درباره کپسول آتش نشانی پودری

کپسول آتش نشانی پودر و گاز  از نوع خشک برای مبارزه با آتش ناشی از فلزات قابل اشتعال می باشند و از موادی بر پایه بی کربنات سدیم ساخته شده اند که مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته و به راحتی امکان انبار شدن را دارند.
کپسول های آتش نشانی تجهیزاتی هستند که سبب شده اند مبارزه با آتش سوزی را بهبود ببخشند و از قابلیت نگهداری مناسبی در مناطق مختلف ساختمان و ادارات بر خوردارند. پودرهای استفاده شده در این کپسول ها از مواد مختلفی به وجود آمده اند که با داشتن اطلاع از انواع کپسول ها و مواد تشکیل دهنده آنها می توان به خوبی به مقابله با آتش سوزی پرداخت و صدمات کمتری را ایجاد کرد، زیرا مواد استفاده شده می توانند برای انسان و طبیعت مضر باشند.