کپسول آتش نشانی مناسب منزل

یک کپسول آتش نشانی در منزل می تواند نجات دهنده باشد. کپسول آتش نشانی که معمولا در نزدیکی یک خروجی در منزل قرار می گیرد به راحتی قابل نگه داشتن در دست است و می تواند آتش کوچکی را قبل از رسیدن آتش نشانان خاموش کند یا حداقل شعله های آتش را مهار کند. همه ی کپسول های آتش نشانی کلاس A، B و یا C هستند و این رده بندی با یک برچسب بر روی آنها قابل مشاهده است تا مشخص کنند که شما از کدام نوع کپسول می توانید در منزل استفاده کنید. بسیاری از مواردی که در فروشگاه های خانگی فروخته می شوند را می توان در خانه استفاده کرد. در ادامه این مقاله از سایت تجهیزات آتش نشانی آتش پاد یک راهنمای مهم برای شناخت انواع و اندازه های مختلف کپسول های آتش نشانی مناسب منزل و همچنین نحوه استفاده از آنها و شارژ مجدد آنها آورده شده است.

اندازه کپسول آتش نشانی مناسب منزل

تمایز اصلی در بین کپسول های خانگی در اندازه آنها است. در بیشتر موارد کپسول بزرگتر بهتر است اما گاهی اوقات بزرگترین کپسول ها برای مانورهای بسیار سنگین هستند. (وزن کپسول ها به مقدار ماده شیمیایی داخل آن اشاره دارد.) همچنین بین کپسول های آتش نشانی قابل شارژ با شیرهای فلزی و یكبار مصرف كه دارای شیر پلاستیكی هستند، تفاوتی وجود دارد. کپسول های قابل شارژ هزینه بیشتری خواهند داشت اما هنگامی که فشارسنج نشان می دهد که محتویات درون کپسول کاهش پیدا کرده است، پر کردن مجدد آن هزینه کمتری نسبت به خرید کپسول های یکبار مصرف جدید دارد. انجمن ملی حفاظت در برابر آتش وجود یک کپسول آتش نشانی را در هر خانه توصیه می کند زیرا هیچ چیز نمی تواند جایگزین مهمترین ابزار ایمنی شود. اطمینان حاصل کنید که همه ی اعضای خانواده نحوه ی کار و محل نگهداری کپسول آتش نشانی را می دانند تا در نبود شما اگر حادثه ای رخ داد به راحتی از آن استفاده کنند.

اندازه کپسول آتش نشانی مناسب منزل

نحوه ی استفاده از کپسول آتش نشانی مناسب منزل

سنجاق ایمنی کپسول را بکشید و مواد شیمیایی را در روبروی محل قرارگیری شعله های آتش قرار دهید و حداقل 6 فوت دور از آتش (یا همانطور که بر روی برچسب خاموش کننده نشان داده شده است) بایستید. ماشه را فشار دهید و نگه دارید و کپسول را به حالت ایستاده نگه دارید. هرگاه از کپسول آتش نشانی استفاده کردید، خواه کاملاً خالی باشد یا نه، باید فوراً آن را تعویض یا دوباره پر کنید. هر خاموش کننده ای که فشارسنجش با گذشت زمان از رده ی سبز خارج شده و به رنگ قرمز در می آید نیز همین طور است.

درجه بندی آتش سوزی و استفاده از کپسول آتش نشانی مناسب

هر کپسول آتش نشانی خانگی دارای برچسب A ، B یا C است که به شما می گوید که هر نوع کپسول آتش نشانی می تواند تا چه اندازه آتش را مهار کند. کپسول آتش نشانی A مناسب برای مهار کردن احتراق معمولی مانند چوب، کاغذ و پارچه است. کپسول آتش نشانی B می تواند آتش ناشی از سوختن مایعات قابل اشتعال مانند بنزین را خاموش کند و در نهایت کپسول آتش نشانی C می تواند آتش ناشی از برق گرفتگی ها را مهار کند. این حروف قبل از اعداد بر روی برچسب های روی کپسول آتش نشانی نوشته می شود که درجه بندی و یا طبقه بندی آن کپسول آتش نشانی را نشان می دهد. اعدادی که توسط آزمایشگاه ها تعیین شده است، بدون توجه به وزن آن و ماده شیمیایی مورد استفاده، اثر نسبی کپسول آتش نشانی را در برابر هر نوع آتش، نشان می دهد. هرچه این عدد بیشتر باشد، اثربخشی بیشتری نیز خواهد داشت و احتمالاً قیمت آن نیز بالاتر است.