طریقه نصب شلنگ جمع کن دیواری

تصور کنید که قصد گوش کردن موزیک با هندزفری را دارید اما هندزفری شما به طور عجیبی به هم پیچ خورده است. در این مواقع قطعا عصبی خواهید شده و تمرکز خود را از دست خواهید داد. حال تصور کنید هنگام آتش سوزی شلنگ مهار حریق در هم پیچ بخورد و یا خیلی کند باز شود. آنگاه دیگر کار از کار گذشته و مهار آتش غیر ممکن می شود. در بحث مهار آتش زمان حرف اول را می زند. به طور کلی تنها 4 دقیق زمان برای مهار آتش وجود دارد؛ اگر این زمان را خیلی زود از دست دهید امکان مهار اتش سخت و سخت تر خواهد شد.

آشنایی با قرقره شلنگ جمع کن دیواری

قرقره شلنگ جمع کن یکی از ابزار کاربردی برای آبیاری گیاهان در مزارع است که از آن برای مهار آتش نیز استفاده می شود. این قرقره وظیفه جمع کردن آتش را بر عهده داشته و ساختار ان به شکلی است که در یک چشم به هم زدن باز می شود. این ابزار از پارچه های برزنتی و غیر قابل نفوذ تولید شده است که کاملا انعطاف پذیر بوده و در برابر حرارت مقاوم است. از ویژگی های منحصربفرد این قرقره ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سادگی در باز شدن شلنگ و صرفه جویی در زمان
  • عدم گره خوردن شلنگ
  • قابلیت نصب بر روی دیوار، سقف، میز و غیره

نصب قرقره شلنگ جمع کن بر دیوار

برای این کار ابتدا باید در دیوار داکت ها و گیره ها را نصب کرد. برای نصب داکت می توان از دلر و پیچ و مهره استفاده کرد. پس از سوراخ کردن دیوار باید رول پلاک ها را درون آن قرار داد و پیچ را وارد آن کرد. سپس داکت یا گیره را به آن نصب کرده و آن را محکم می کنیم. لازم به ذکر است که این داکت ها مخصوص نصب قرقره شلنگ جمع کن بوده و به راحتی با قسمت اصلی چفت می شوند. قسمت اصلی شلنگ جمع کن درون داکت یا گیره قرار گرفته و در مواقع آتش به مهار ان کمک می کند. این شلنگ جمع کن ها کاملا انعطاف پذیر بوده و به هر سمتی حرکت می کنند.

نصب قرقره شلنگ جمع کن بر دیوار

نکاتی هنگام نصب شلنگ جمع کن دیواری

  • در هنگام نصب سعی کنید شلنگ جمع کن را در نزدیک ترین محل جهت دسترسی قرار دهید.
  • همچنین این وسیله را در پایین ترین سطح ممکن قرار دهید تا حرارت آتش به آن صدمه ای نزند.
  • بهتر است چندین شلنگ جمع در قسمت های مختف خانه و حیاط نصب کنید تا در مواقع آتش سوزی از 4 جهت بتواند آتش را مهار کنید.

برای خرید شلنگ جمع کن دیواری می توانید به فروشگاه آنلاین آتش پاد سر زده و بهترین نوع آن را خریداری کنید. توصیه می شود حتما به برند سازنده آن توجه کنید تا برچسب استاندارد و تاییدیه را از سازمان آتش نشانی کشور دریافت کرده باشد. قیمت شلنگ جمع کن ها بسیار متغیر بوده و متناسب با طول شلنگ و جنس بدنه اصلی آن تعیین می گردد.